Buggies og sløjfeforløb…

7.750 runder siden 24. marts indikerer at sæsonen nu for alvor er gået igang, og det er en fornøjelse at se jer alle på både træningsområder, putting green og ikke mindst ude på vores dejlige anlæg. Vi er dog stadig tidligt på sæsonen og det mærker vi både på vejret, væksten og ikke mindst fugtigheden i fairways. De store mængder vand til trods, er vi dog sluppet relativt billigt, og har ikke behøvet at lukke anlægget som andre af vore kolleger desværre har haft behov for.

Vi har dog måttet begrænse brugen af buggies, haft lukket rangen fra tid til anden – og især Komplet Rød har været ganske problematisk at spille. Hvordan vejret arter sig den kommende periode er svært at forudsige, men vi vover pelsen og åbner nu op for buggies på hele anlægget. Vi vil dog stadig henstille til at man færdes forsigtigt på banen og holder øje med forholdene når der bruges buggies.

Vi går ind i endnu en weekend med begyndere, og det betyder at vi igen vender sløjfen i weekenden. Der spilles derfor TeeJays Gul / Komplet Rød fra lørdag morgen, og fra mandag burde vi kunne følge sløjfeplanen der er publiceret på hjemmesiden.

Ladestandere og parkering

Som mange af jer har bemærket har vi nu også fået ladestandere op på parkeringspladsen. Det har længe været en efterspurgt service hos AaGK, og det er derfor også skønt at se de bliver brugt. Har I ikke set dem, så finder I dem på de første 4 pladser når I kører ind på vores parkeringsanlæg. Norlys er vores leverandør på ladestandere, og skal I lade på standerne er det derfor via deres systemer.

Vi skal selvsagt lige vænne os til at de står der, men vi vil henstille til at man kun anvender disse 4 pladser når man skal lade sin el-bil.

Åbningsturnering sponseret af Proshoppen v. Marcus Brown

Søndag d. 14. april blev årets åbningsturnering afviklet. Flaget blev hejst og traditionen tro, holdt formanden tale, og der blev sunget blæsten går frisk over Limfjordens vande. Deltagerne kunne denne dag bekræfte, at blæsten også havde fundet vej til golfbanen, og 92 deltagere kæmpede sig igennem 18 huller i riv og rusk. På trods af vinden som medspiller kom der nogle fine scores i hus, og vinderne kunne se sig belønnet med flotte præmier sponseret af Proshoppen v. Marcus Brown.

Resultater:

A rækken:

1.Jan Holt

2.Sophie Colding

3.Steven Ellingsen

4. Morten Schubert Nielsen

B rækken:

1.Tommy Bjerrum

2.Gert Kristensen

3.Thor Jespersen

4.Erik Lauritzen

C rækken:

1.Ruben Ullassa Poi Bolo

2.Robin Jønsson

3.Tony Todberg

4.Kate Birkemose

Åbningsturnering Præmier
Åbningsturnering Vindere

Nominering til Danmarks Bedste Golf Klub!!!

Aalborg Golf Klub er igen i år nomineret til Danmarks Bedste Golf Klub ved World Golf Awards. I flere år har vi været nomineret, men vi har endnu til gode at vinde i kategorien. De nominerede i år er:

– Aalborg Golf Klub
– Esbjerg Golf Klub (Marbæk)
– Holstebro Golf Klub (Skovbanen)
– Lübker Golf (Sand / Sky)
– Silkeborg Golf Klub
– Simons Golf Club
– The Scandinavian (Old Course)

Der kan stemmes frem til 6. Oktober, så husk at invitere venner, familie, bekendte, golf makkere og alle andre til at stemme 🙂

Du kan levere din stemme lige her!